Reklamační řád
Reklamační řád pro odvádění odpadních vod
I. OBECNÁ USTANOVENÍ
Městys Cerhovice jako provozovatel kanalizace (dále jen „provozovatel“) vydává ve smyslu § 36 odst. 3 písm. g) zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích v platném znění pro veřejnou potřebu (dále jen „zákon č. 274/2001 Sb.“) tento reklamační řád. Reklamační řád stanovuje podmínky a rozsah odpovědnosti za poskytovaných služeb v souvislosti se zajištěním odvádění odpadních vod kanalizací. Dále stanovuje způsob a místo jejich uplatnění včetně nároků odběratele, vyplývajících z odpovědnosti provozovatele. Reklamační řád se vztahuje odvádění odpadních vod kanalizací, které se uskutečňují na základě smlouvy uzavřené podle § 8 odst. 6 zákona 274/2001 Sb.
II. ROZSAH ODPOVĚDNOSTI PROVOZOVATELE
Odběratel má právo uplatnit vůči provozovateli odpovědnost za vady a reklamaci:
u odvádění odpadních vod dohodnutý způsob odvádění odpadních vod a na množství odváděných odpadních vod.
III. MÍSTO A FORMA UPLATNĚNÍ REKLAMACE
1. Odběratel uplatní reklamaci:
a) písemně na adresu Městyse Cerhovice, nám.Kapitána Kučery 10, 267 61 Cerhovice nebo e-mailem na adresu podatelna@cerhovice.cz
b) osobně v sídle Městyse Cerhovice, v době:
PO 8:00-12:00 13:00-17:00
ST 8:00-12:00 13:00-17:00
V případě osobně uplatněné reklamace je pověřený zaměstnanec provozovatele povinen sepsat písemný záznam o uplatněné reklamaci, který odběratel podepíše. Kopii záznamu reklamující odběratel obdrží.
2. Písemná reklamace musí obsahovat:
a) jméno a příjmení odběratele, je-li fyzickou osobou, a obchodní firmu (název) a IČ, je-li právnickou osobou, včetně kontaktní osoby, telefonického spojení
b) bydliště nebo sídlo odběratele
c) adresu místa odběru vypouštění odpadních vod
d) popis vady nebo reklamace.
3. V případě písemností zaslaných odběratelem na adresu provozovatele, které nebudou obsahovat výše uvedené údaje nezbytné pro řádné uplatnění reklamace, bude odběratel vyzván, aby tyto údaje doplnil. Pokud tak ve stanovené lhůtě neučiní, má se za to, že reklamace byla vzata zpět.
IV. ZPŮSOB A LHŮTY PRO VYŘÍZENÍ REKLAMACE
1. Provozovatel je povinen zajistit, aby po celou výše uvedenou provozní dobu byl v sídle firmy přítomen zaměstnanec pověřený přijímáním reklamací. V případě, že není možno vyřídit reklamaci ihned na místě jejího podání, je provozovatel povinen zajistit její vyřízení a podání písemné zprávy odběrateli o způsobu jejího vyřízení bez zbytečného odkladu na adresu odběratele. Reklamace musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se provozovatel s odběratelem nedohodli na lhůtě delší.
2. Provozovatel je povinen prověřit všechny skutečnosti, které odběratel v reklamaci uvádí.
3. V případě reklamace, týkající se odvádění odpadních vod, je odběratel povinen umožnit přístup pověřeným zaměstnancům provozovatele do připojené nemovitosti za účelem prověření odvádění odpadních vod a předkládat provozovateli potřebné doklady k prověření správnosti účtovaného množství odvádění odpadních vod.
4. V případě reklamace odvádění odpadních vod dohodnutým způsobem a v dohodnutém množství zajistí provozovatel bez zbytečného odkladu prošetření reklamace na místě samém za přítomnosti odběratele nebo jím pověřené osoby.
V. NÁROKY VYPLÝVAJÍCÍ Z ODPOVĚDNOSTI ZA VADY
1. V případě oprávněné reklamace množství odvedené odpadní vody podle § 19 zákona č.274/2001 Sb. Provozovatel se zprostí odpovědnosti, pokud prokáže, že odběratel porušil ustanovení Kanalizačního řádu o kvalitě vypouštěných odpadních vod. V tomto případě hradí náklady spojené s reklamací odběratel.
2. V ostatních případech je provozovatel povinen bez zbytečného odkladu na vlastní náklady oprávněnou reklamaci vyřešit, a to odstraněním závadného stavu.
3. Uplatněním nároku zodpovědnosti za vady zůstává nedotčena odpovědnost provozovatele za škody způsobené provozem dle občanského zákoníku.
VI. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu.
V Cerhovicích dne 11.9. 2024 Jakub Hendrich v.r.
starosta městyse Cerhovice